تابلو مغازه به شکل های متفاوتی ساخته می شود که هر کدام از آنها در نوع خود می توانند کسب و کار شما را معرفی کنند و هر کدام از این تابلوها به سبک خودشان باعث میشوند مشتری جذب کسب و کار شما شود.
در این مقاله قصد داریم به نکاتی در مورد تابلو کامپوزیت و در نهایت ساخت تابلو کامپوزیت بپردازیم.
تابلو کامپوزیت نوعی از تابلو حروف برجسته مغازه شناخته می شوند که مورد استقبال بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است و جزو تابلوهای به روز شناخته می شود.ساختمان یا همان سازه این مدل از حروف برجسته از متریال های پلکسی گلس، اس ام دی بلوکی، زیرسازی پی وی سی و چنلیوم که نوعی آلومینیوم می باشد ساخته خواهد شد. تابلو کامپوزیت حروف برجسته دارای برجستگی های استانداردی بین 7 تا 11 سانتی متر از سطح یا همان نمای زیرین کار است که لبه شبیه آیینه می باشد و در رنگ های متفاوت تولید می شوند.
گفتیم که تابلو کامپوزیت یکی از انواع حروف های برجسته در تابلو سازی شناخته شده است. که از پرفروش ترین تابلو های تبلیغاتی بشمار می رود و مشتریان از این مدل تابلو استقبال زیادی می کنند. اما نکته ای که لازم می دانیم در مورد این نوع از تابلو بدانیم روش های ساخت در آن است که به طور کلی به دو روش تقسیم می شود. روش اول ساخت تابلو کامپوزیت به صورت دستی می باشد. به این شکل که بعد از برش پلکسی گلس، رول کامپوزیت توسط حروف ساز دور تا دور پلکسی قرار می گیرد و در آخر مبادرت به روشنایی حروف می شود. روش دوم ساخت حروف توسط دستگاه حروف ساز چنلیوم است. ساخت حروف با دستگاه به این صورت است که تمام زاویه ها و خم کاری های رول کامپوزیت با استفاده از دستگاه انجام می شود که باید عنوان نمود ساخت حروف با دستگاه نیازمند دخالت نیروی انسانی حروف ساز نیز خواهد بود و این نوع از روش ساخت به تنهایی کاربردی نخواهد داشت.
در مطالب قبلی در مورد تابلو کامپوزیت به توضیحات کاملی پرداختیم و همانطور که گفته شد تابلو کامپوزیت در صنعت تابلو سازی نوعی زیر سازی یا بهتر است بگوییم نوعی نما برای تابلوهای حروف برجسته به شمار می رود. حروف برجسته کامپوزیت برای قرار گرفتن، نصب یا همان ثابت ماندن و دیده شدن نیاز به زیرسازی مستحکمی دارد که یکی از این زیرساخت ها کامپوزیت می باشد. تابلو کامپوزیت را می توان بر روی نماهای مختلفی مانند چوب، پلکسی گلاس، سنگ و مواردی این چنینی نصب کرد اما مزیت نمای کامپوزیت نسبت به دیگر نماها خاصیت تنوع پذیری در رنگ، نوع اجرا و دوام بالای کامپوزیت می باشد.
تابلو کامپوزیت را می توان در روش های متفاوتی از نظر اجرا در نصب و به مرحله روشنایی رساند.تابلو کامپوزیت در انواع فیکس، اچ و ال، هنگ و چندین روش دیگر قابل ساخت می باشد که تمامی این روش ها با در نظر گرفتن نوع سفارش توسط مشتری و نوع طراحی گروه های تابلو سازی می توانند در جذب مشتری و زیبایی تابلو تاثیر گذار باشند. بعد از اجرای هر کدام از روش های گفته شده کامپوزیت نوبت به نصب حروف کامپوزیت بر روی کامپوزیت می رسد. جهت نصب تابلو کامپوزیت بر روی کامپوزیت، برای نصبی بهینه و دقیق معمولا طرح مورد نظر که از قبل با استفاده از دستگاه پلاتر آماده شده است روی نمای کامپوزیت قرار داده می شود و بعد از آن اقدام به نصب زیر سازی حروف کامپوزیت و در نهایت نصب حروف بر روی زیر سازی و در مرحله آخر اقدام به سیم کشی و روشنایی تابلو می شود.
قیمت گذاری روی تابلو کامپوزیت بر مبنا و استفاده متریال های مختلف انجام می گیرد.مواردی از قبیل نوع چلنیوم، پلکسی گلاس، اس ام دی، کامپوزیت و همچنین نوع اجرای کامپوزیت به عنوان مثال قیمت تابلو کامپوزیت که به روش اچ و ال کار شده با روش اجرای فیکس به دلیل مصرف پایین تر کامپوزیت متفاوت می باشد همچنین نوع حروف به کار رفته کامپوزیت نیز می تواند تاثیر بسزایی در این امر داشته باشد. اما سوالی که اغلب مشتریان را درگیر قیمت گذاری و محاسبه قیمت تابلو کامپوزیت و قیمت تابلو کامپوزیت نموده است، مبنی محاسبه این دو مدل از تابلو تبلیغاتی است. در مورد محاسبه قیمت تابلو کامپوزیت باید گفت که قیمت گذاری این مدل از تابلو تبلیغاتی به شکل متر دور یا متر محیط است. در واقع باید عنوان نمود که محاسبه قیمت حروف کامپوزیت به این شکل است که بعد از ساخت دور تا دور حروف متر شده و قیمت تابلو با توجه به نرخ مصوب به مشتری اعلام می شود که این عمل به صورت دستی و یا توسط نرم افزار های کامپیوتری مربوطه مانند کورل انجام می گیرد. همچنین در مقابل همین مورد باید گفت که قیمت گذاری تابلو کامپوزیت با تابلو مغازه های دیگر کاملا متفاوت بوده و محاسبه قیمت آن با توجه به متر مربع یا همان طول ضرب در عرض خواهد بود.